W instalacjach paliwowych stosowane są sztywne i giętkie przewody paliwa. W celu odróżnienia od innych przewodów są one zwykle malowane na kolor żółty lub znakowane opaskami w tym kolorze. Przewody sztywne wykonywane są ze stopów aluminium, rzadziej z miedzi. Ze względu na dużą podatność na drgania rezonansowe muszą być one odpowiednio prowadzone i mocowane wewnątrz konstrukcji. Budowa przewodów giętkich jest nieco skomplikowana, gdyż składa się na nią kilka warstw tkaniny oraz spirala ze stalowego drutu, chroniąca przewód przed zgnieceniem. Przewody giętkie stosowane są w połączeniach narażonych na drgania i częste rozłączanie (np. demontaże), a przede wszystkim w połączeniu silnika z płatowcem. Zbiorniki paliwa zabudowywane są w środku masy samolotu, a więc symetrycznie w stosunku do osi podłużnej samolotu. Rzadziej, głównie w samolotach dwupłatowych lub małych sportowych, spotyka się zbiorniki umieszczone w kadłubie, między silnikiem a kabiną załogi.