Poniższy artykuł powstał przy pomocy organizatora kursów języka angielskiego za granicą (Malta, USA, Anglia) firmy Sprachcaffe. Więcej informacji o kursach znajdziecie tutaj. (PS. To nie jest artykuł sponsorowany.)
Znacie już podstawy efektywnej nauki angielskiego, czas zapoznać się z bardzo pomocną i uniwersalną, „naturalną” teorią nauki języków obcych, którą można wprowadzić w życie na każdym etapie nauki równolegle do dotychczasowego stylu i harmonogramu. Otóż nauka języka powinna sprawiać nam przyjemność, dzieje się to wtedy kiedy następuje ona w sposób naturalny zgodny z „tokiem myślenia mózgu” i jego zdolnościami do nauki. Każdy z nas nauczył się swojego języka ojczystego bez większych trudności i dodatkowych wyjaśnień.
Niestety nauka każdego kolejnego języka zwykle kojarzy się już z trudem, znojem i skomplikowanymi ceremoniami w salach zajęciowych, obejmującymi wkuwanie zasad gramatyki, słówek, rozwiązywanie testów itp. W rezultacie wiele osób rezygnuje z nauki i poddaje się zniechęcona trudem i napiętą atmosferą. Prawdopodobnie gdyby osoby te były uczone swojego ojczystego języka w ten sposób również by go nie opanowały. W związku z powyższym przedstawiamy kilka wskazówek jak zmienić podejście do nauki języków obcych i stymulować mózg w naturalny sposób.
Mózg na każdym etapie życia może nauczyć się języka – zaufaj mu!
Nie możemy nigdy poddawać się twierdząc, że nasz mózg odzwyczaił się już od nauki lub nie przyjmie tylu wiadomości co kiedyś. Mózg uczy się cały czas w każdym momencie naszego życia i de facto jest do tego skonstruowany. Mózg przez całe nasze życie pozostaje plastyczny, wciąż tworzy nowe neurony i połączenia między nimi, w odpowiedzi na to, co słyszy widzi i czego doświadcza.
Mózg wyciąga wnioski z informacji, które do niego docierają i sam tworzy konkluzje lepsze niż logiczne wytłumaczenie. Języka obcego możemy zatem nauczyć się nie tylko w wieku nastoletnim, a wręcz sprawimy mózgowi przysługę ucząc się języka w dojrzałym wieku.