Jednym z podstawowych elementów w każdym przedsiębiorstwie jest sprzedaż oferowanych produktów oraz usług. Jedną z metod pozyskiwania nowych klientów jest telemarketing. Skuteczność tej metody sprzedaży jest zależna od umiejętności telemarketera. Dla zapewnienia najwyższej jakości rozmowy każdy z pracowników na tym stanowisku przechodzi „Szkolenie telemarketing” – prowadzi on do nabycia umiejętności rozmowy z klientem zarówno w oparciu o sprzedaż produktu który nazywany jest telemarketingiem aktywnym oraz o obsługę klienta nazywaną telemarketingiem biernym. Powyższe stanowiska można łączyć w jedno, jak i mogą one funkcjonować oddzielnie. Na szkoleniach telemarketer pozyskuje wiedzę tak, aby profesjonalnie obsługiwać klientów praktycznie w każdej dziedzinie. Po ukończeniu szkolenia jego uczestnik będzie potrafił wykorzystywać wiele rozmaitych technik sprzedażowych, budować pozytywne relacje z klientem, prezentować produkty oraz usługi tożsame z oczekiwaniami klienta. Po szkoleniu pracownik taki jest gotowy do samodzielnej i skutecznej pracy na stanowisku telemarketera.