Czerpiąc z historii należy zawsze mieć na uwadze kilka elementów. Po pierwsze, kontekst tamtego społeczeństwa, świata, kontekst tamtych zdarzeń. Po drugie, wiedzę i znajomość świata na takim poziomie, na jakim wówczas były one znane. Tylko pełne tło i kompletny kontekst pozwalają na to, by rzeczywiście można było historię wykorzystać.
Naturalnie, chodzi tutaj o wykorzystanie wiedzy historycznej. Często bowiem uczymy się historii zapominając o kontekście. Przyjmujemy ją niejako, jako coś kompletnego. Przyjmujemy fakty, daty, ale nie jesteśmy w stanie osadzić ich w konkretnej rzeczywistości.
Przecież w dawnych czasach media i komunikacja nie były tak rozpowszechnione, jak dziś. Zanim więc, świat dowiedział się co dzieje się w jakimś kraju, to minęło wiele czasu. Ukazywanie tego kontekstu jest świetną okazją do uzmysłowienia też uczniom, jak bardzo zmienił się świat i jak ten kontekst wpływa na wszystkich. Doskonała lekcja i doskonała nauka. Tylko taka historia jest w stanie dotrzeć do dzieci i młodzieży. Kompletna. Pełna. Nie wyrwana.
Zaloguj
Witamy! Zaloguj się na swoje konto
Zapomniałeś hasła? sprowadź pomoc
Odzyskiwanie hasła
Odzyskaj swoje hasło
Hasło zostanie wysłane e-mailem.