Młodzi ludzie, którzy bardzo często skarżą się na taką a nie inną konstrukcję programu szkolnego, często podejmują temat bezzasadności niektórych przedmiotów. Uważają, że są one niepotrzebne, zbędne zajmują tylko czas, a uczniom mącą w głowie całkowicie zbędną wiedzą.
Takie zarzuty stawiane są zwykle, najczęściej wobec nauki historii. Historia wydaje się młodym ludziom całkowicie zbędnym i jałowym przedmiotem, który jest tylko po to by utrudnić im życie. Oczywiście, nic bardziej mylnego. Tyle, że dopóki młodym ludziom nie wskaże się sensu uczenia się historii, nie wskaże się im korzyści, jakie z niej płyną, to będą tak oni cały czas myśleć.
A co czerpiemy z historii, co może nam dać ta nauka? Przede wszystkim zyskujemy wiedzę o korzeniach. Nasz kraj nie powstał wczoraj. Ma swoje dzieje, ma swoją historię i w czasie jej trwania działo się bardzo dużo. To okres, w którym bardzo wiele się zmieniało. Wiele się działo. Wiedza na temat tych zdarzeń to zakorzenienie, ale również możliwość analizowania i wyciągania wniosków zarówno z przeszłości, jak i tego co teraz się dzieje.
Zaloguj
Witamy! Zaloguj się na swoje konto
Zapomniałeś hasła? sprowadź pomoc
Odzyskiwanie hasła
Odzyskaj swoje hasło
Hasło zostanie wysłane e-mailem.