Kategorie
Aktualności

Podsumowanie 4H of The Bend – Śmiechowski z problemami

Niestety samochód nr 34 Jakuba Śmiechowskiego z polskiego zespołu Inter Europol Endurance, przejechał zaledwie 19 okrążeń długiego na 7,7 km toru The Bend w Australii. Po około 40 minutach wyścigu poddała się pompa oleju i pomimo próby naprawy nie udało się ukończyć wyścigu.

Polski zespół przywiózł do Australii łącznie cztery samochody dwa LMP2 i dwa LMP3.

Wraz z Jakubem Śmiechowskim autem nr 34 jechali

  • Jamie Winslow – 38 letni brytyjski kierowca mający na koncie m.in. mistrzostwo azjatyckiej F3 (2006) i wielokrotne zwycięstwa w wyścigach długodystansowych, w tym podwójne zwycięstwo w 2016 i 2018 roku w wyścigu Gulf 12 Hours
  • Mathias Beche – 33 letni szwajcarski kierowca, mistrz europejskiej serii LeMans z 2012 roku.

W wyścigu wytarowało łącznie 25 samochodów z czego 6 w klasie LMP2 i 4 w klasie LMP2 AM.

Przebieg weekendu dla ekipy #34:

Pierwszy trening:

  • 9 miejsce w generalce i 6 w klasie,
  • ilość przejechanych okrążeń: 3,
  • najlepszy czas: 2:49.427 (Jakub Śmiechowski).
  • w wyniku problemów z samochodem Jakub przejechał tylko 3 okrążenia.

Drugi trening:

  • 5 miejsce w generalce i 5 w klasie,
  • ilość przejechanych okrążeń: 26,
  • najlepszy czas: 2:40.463 (Mathias Beche).
  • Jakub Śmiechowski przejechał 8 okrążeń uzyskując najlepszy czas 2:41.532, Jamie Winslow pokonał 4 okrążenia i uzyskał 2:42.266, a Mathias Beche wykręcił najlepszy czas jadąc stint 14 okrążęń.

Kwalifikacje:

  • 4 miejsce w generalce i 4 w klasie
  • ilość przejechanych okrążeń: 4
  • najlepszy czas: 2:36.772 (Mathias Beche)
  • w kwalifikacjach zespół reprezentował tylko Mathias Beche

Wyścig:

  • DNF
  • ilość przejechanych okrążeń: 19
  • ilość pitstopów: 3
  • najlepszy czas: 2:42.012 (Jakub Śmiechowski)
  • Kuba jako pierwszy zasiadł za kierownicą #34 jednak już na 11 okrążeniu zaczęły się problemy z samochodem i ekipa zaliczyła pierwszy pitstop, niestety poczynione naprawy nie poskutkowały i po kolejnych 2 okrążeniach Jakub zjechał ponownie do garażu, tym razem jednak postój trwał 2 godziny i 20 minut – poddała się pompa oleju – mechanicy Gibsona (dostawcy silników) pracowali wytrwale nad samochodem i pod koniec wyścigu Jamie Winslow pokonał jeszcze 6 okrążeń, ale wyścig dla ekipy #34 był już skończony.

Podsumowanie wyścigu od Asian Le Mans Series:

Cały wyścig:

Wypowiedzi kierowców zespołu Inter Europol:

What the drivers said:#13 Martin Hippe: “It was a difficult day for us. But we expected it to be difficult as we were…

Publiée par Inter Europol Competition sur Dimanche 12 janvier 2020

Źródła: www.asianlemansseries.com, facebook.com/InterEuropolCompetition, getraceresults.com